De gamle læreplaner er ikke obligatoriske i daginstitutioner længere. I Spurvehuset har vi oplevelse af at læreplaner er statiske beskrivelser, som ikke udnyttes tilstrækkeligt i praksis. Derfor har vi udviklet et mere dynamisk redskab, som er tættere på praksis. Vi kalder det ramme – og indsatsplaner. Ramme- og indsatsplaner indeholder retning, beskrivelser og praksis på indsatser, herunder Spurvehusets rutiner, børns leg, overgangsarbejde mellem vuggestue og børnehave, Det fysiske læringsmiljø samt planlagte aktiviteter. Hvert år har vi fokus på udvalgte indsatser, ligesom vi evaluerer løbende i hverdagen og på personalemøder. Rammeplanerne er opbygget således at det pædagogiske grundlag, samt de pædagogiske temaer inddrages. I år 24 og 25 har vi fokus på følgende indsatser:
Børns leg.
Overgange mellem vuggestue og børnehave.
Samling.
Spisning, toilet.
Det fysiske læringsmiljø med fokus på fælles arealer.
De ovenstående indsatser lægges på hjemmesiden når de er færdige.